Saturday 29 February 2020

Happy Birthday To Me!!!


Happy birthday to me.... 
Yeeeeiiii, tahun ni ada 29 Februari...heheee.
Maaf, terlebih excited pulak...tapi ye betul, 29 Februari adalah hari saya dilahirkan. Yup, saya dilahirkan pada tahun lompat dan saya akan sambut hari kelahiran saya pada setiap 4 tahun sekali.
Pada awalnya dulu, masa peringkat umur saya kanak-kanak...saya selalu terfikir dan rasa sedikit kekurangan pada diri saya, kenapa saya dilahirkan pada 29 Februari. Kenapa tidak 28 Februari atau 1 Mac ??? Memang persoalan ni yang selalu timbul di fikiran saya pada zaman kanak-kanak saya. Biasalah kan, zaman kanak-kanak...biasanya kawan-kawan akan sambut hari kelahiran mereka setiap tahun tetapi tidak saya. Ada juga kawan-kawan dan saudara yang bercakap saya dilahirkan pada 29 Februari tu agak merugikan...hehehee...sebab tu pada awal peringkat kanak-kanak saya rasa agak kecewa dan sedih. Dengan kata-kata dan pandangan atau pendapat yang terus mengecam saya. Seolah-olah saya pula yang dipersalahkan.
Bila masuk diperingkat usia remaja baru saya dapat menerima apa yang tersurat dan yang tersirat yang telah Allah bagi pada saya. Ye...saya bersyukur sangat-sangat...kerana saya tidak mudah melatah dengan kata-kata mereka yang agak kurang enak juga bagi saya untuk didengari. Kata-kata nganjing (bahasa Terengganu) atau bermaksud sindiran. Sepatutnya pemikiran orang sebegini yang perlu berubah dan diubah. Mentaliti yang agak kurang positif bagi saya, tapi saya tetap akan ambilnya dari sudut yang lebih positif.
Dan sekarang, saya benar-benar rasa diri saya paling bertuah kerana saya adalah yang terpilih di antara yang terpilih untuk dilahirkan pada 29 Februari. Kepada mereka yang dilahirkan sama dengan hari lahir saya, kita sangat bertuah kerana orang sekeliling kita akan mudah mengingati kita kerana kita adalah satu antara seribu atau seratus ribu atau sejuta.
Buat saudara, sahabat dan semua kenalan...terima kasih atas ingatan ucapan ulangtahun saya. 
Love all of you
Sebelum 29 Februari berakhir, saya doakan kita sama-sama dikurniakan kesihatan yang penuh dengan kebaikan dan rezeki yang penuh dengan keberkatan...amiinnn. 
Maybe akan datang next post saya akan kongsikan kenapa berlakunya tahun lompat dalam kalendar atau takwim yang kita guna sekarang ni...InshaAllah.

No comments: