Monday 25 May 2020

Sambutan Hari Raya Di Musim PKPB



Selesai sudah puasa sebulan. Sedih Ramadhan berlalu pergi, namun Syawal datang membawa ceria. 

Selamat Hari Raya Aidilfitri buat semua muslimin dan muslimat tidak kira di mana pun anda berada, kita sama-sama meraikan hari lebaran ini dengan penuh rasa cinta dan sayang bersama keluarga tercinta.

Cuma, tahun ini ditakdirkan Allah kita tidak dapat beraya sepertimana kebiasaan yang kita raikan di tahun-tahun sebelumnya. Walaupun masih dalam tempoh PKPB namun raya tetap kita raikan bersama keluarga terdekat. 

Biarpun tak dapat mengunjungi sanak saudara dan rakan taulan yang lain. Ini tidak menjadi masalah kerana ada alternatif lain yang boleh kita berhubung dengan keluarga dan rakan-rakan. Melalui whatsapp video call contohnya...ini yang selalu kami sekeluarga gunakan bila rindu pada keluarga yang jauh datang bertandang. 

Tak mengapalah...kita beraya sekejap cuma untuk tahun ini. Demi keselamatan mereka yang tersayang dan juga diri kita sendiri. Covid-19 benar-benar memberi kesan buat kita semua. Semoga kita semua dijauhkan dari wabak Covid-19 ini dan usaha kita untuk memutuskan rantaian wabak Covid-19 ini berjaya di negara kita Malaysia. Kita sama-sama berdoa agar negara kita bebas dari wabak Covid-19 ni ye...

Walaupun diberi kelonggaran oleh kerajaan Malaysia untuk berkunjung ke rumah saudara yang terdekat pada hari raya pertama sahaja, SOP yang telah ditetapkan perlu juga kita patuhi.

Di sini saya kongsikan SOP yang perlu diikuti yang telah ditetapkan oleh KKM


Walaupun tak dapat keluar beraya, cukuplah kami berswafoto bersama keluarga kecil kami ni di dalam rumah je. Bergambar untuk kenangan beraya dalam tempoh PKPB Fasa 5 (13 May - 9 Jun 2020)

Warna-warni Aidilfitri 1441H/2020M







Sekian saja celoteh saya untuk hari ini.

Selamat Hari Raya Aidilfitri...Maaf Zahir Dan Batin

#staysafe
#stayhome
#kitajagakita
#kitamestimenang
#aidilfitri2020

1 comment:

michelle said...

Depo 20ribu bisa menang puluhan juta rupiah
mampir di website ternama I O N Q Q.ME
paling diminati di Indonesia, ::))
di sini kami menyediakan 9 permainan dalam 1 aplikasi
~bandar poker
~bandar-Q
~domino99
~poker
~bandar66
~sakong
~aduQ
~capsa susun
~perang baccarat (new game)
segera daftar dan bergabung bersama kami.Smile :d
Whatshapp : +85515373217 :* (f)